زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

قرص امگا 3

قرص امگا 3 ,قرص امگا 3 و لاغری,قرص امگا 3 و چاقی,قرص امگا 3 بدون جیوه,قرص امگا 3 برای پوست,قرص امگا 3 و چاقی صورت,قرص امگا 3 در بدنسازی,قرص امگا 3 در بارداری,قرص امگا 3-6-9,قرص امگا 3-6-9 کانادایی,قرص امگا 3 برای لاغری,خواص قرص امگا 3 و لاغری

قرص امگا 3

توضیحاتی در مورد قرص امگا 3

شاید شما هم متوجه شده باشید که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری صحبت از امگا 3 می‌شود، اما ممکن است برخی از خانواده‌ها هنوز نسبت به نیاز تأمین امگا 3 از طریق تغذیه مناسب اطلاعات کافی نداشته باشند. انواع ماهی: ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی تخم کدو کدو حلوائی تخم کتان گردو انواع روغن: روغن‌ سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد مواد غذایی غنی‌شده با امگا ۳: برخی از نان‌ها، آبمیوه‌ها، روغن‌ها و تخم‌ مرغ اگر فردی در هفته 3 تا 4 وعده ماهی مصرف نکند، از یک سالگی به بعد برای کمک به رشد مغزی و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها مصرف مکمل امگا 3 یا شربت روغن ماهی برایش لازم است. همان‌طور که می‌دانید، اسید چرب امگا 6 در تمام روغن‌های مایع یافت می‌شود بنابراین اگر در هفته 3 تا 4 بار ماهی نخوریم، تعادل امگا 3 و امگا 6 به هم می‌ریزد.اگر در سبد غذایی خانوار به ‌طور متوسط 4-3 بار در هفته هر بار 120-80 گرم ماهی مصرف شود افراد به هیچ‌وجه نیازی به مصرف امگا 3 نخواهند داشت، اما اگر ماهی مصرف نمی‌شود، می‌توان از مکمل امگا 3 استفاده کرد. مقدار مکمل مصرفی در دوز غیر درمانی یک گرم و در دوز درمانی 3 گرم در روز است. مکمل امگا 3 باید زیر نظر پزشک و بعد از انجام آزمایش‌های لازم و تشخیص وضعیت اکسیداسیون بدن تجویز شود. می‌گوییم زیر نظر پزشک زیرا مصرف خودسرانه این مکمل عارضه دار است. وقتی مکمل امگا 3 بیش از مقدار مورد نیاز مصرف می‌شود، چون یک نوع اسید چرب است، با اسید چرب امگا 6 که برای عملکرد بینایی و مغزی لازم است، رقابت می‌کند و میزان جذب آن را پایین می‌آورد. از سوی دیگر، وقتی امگا 3 به طور خالص در برنامه غذایی گنجانده می‌شود، کلسترول که برای غشای سلول‌های بدن مورد نیاز است، کاهش می‌یابد و یکپارچگی غشاهای سلولی از بین می‌رود.در دوره‌های خاصی مثل بارداری یا شیردهی نیز مصرف مقادیر بالای امگا 3 می‌تواند خطرساز باشد. افزایش بیش از حد امگا 3 در بدن پاسخ‌های سیستم ایمنی را کند و واکنش‌های دفاعی مثل پاسخ به میکروب‌ها را ضعیف می‌کند. حتی می‌تواند تری‌گلیسیرید خون را به عنوان تأمین‌کننده انرژی بدن از حد طبیعی پایین‌تر آورد و فرد را دچار کمبود انرژی کند. به علاوه، اضافه دریافت آن در بدن اکسید می‌شود و بعد از اکسیداسیون به بافت‌های مختلف از جمله عروق و حتی کبد آسیب می‌رساند و می‌تواند کبد چرب ایجاد کند.

قرص امگا 3 چیست

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود. در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد. اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.

تاثیر قرص امگا 3

کمل امگا ۳ با نام تجاری American Good Health Golden Deep Sea Fish Oil ترکیبی غنی از اسیدهای چرب آیکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزا هگزانوئیک اسید (DHA) و هم چنین ویتامین E است که از روغن ماهی دریای عمیق آلاسکا بدست آمده است . دو اسید EPA و DHA در حفظ جریان خون متعادل بدن، کاهش میزان فیبرینوژن و پیش گیری از چسبیدن پلاکت های خون به یکدیگر نقش مهمی را دارند . DHA از مواد تشکیل دهنده بسیار مهم فسفولپیدهای غشای سلولی در بافت بدن انسان است که در تفکر و به خصوص در بینائی موثر است . اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن ماهی، کدوحلوائی، دانه های روغنی و گردو به میزان بالائی وجود دارد اما بدن انسان قادر به ساختن آن ها نیست . افرادی که قارد به تامین مقدار کافی امگا ۳ در برنامه غذایی روزانه خود نیستند می توانند با مصرف روغن ماهی امگا ۳ از عوارض ناشی از کمبود این ماده جلوگیری کنند .

  • عباس زادعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی