زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

خواص و فواید علف لیمو

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۷ ب.ظ

خواص و فواید علف لیمو

قابل ذکر است که علف لیمو نوعی از علفهای استوایی است که بوی لیمو می‌دهد. در واقع اخیراً محققینی در اسراییل خواص ضد سرطانی در آن یافته‌اند.جالب است بدانید که  اسانس این گیاه دارای خواصی مانند آنتی باکتریال قوی، اشتها آور، ضد کرم و ضد نفخ می باشد. مصرف موضعی این اسانس موجب کاهش دردهای روماتیسمی و عصبی می‌شوددر ضمن اسانس این گیاه دارای کاربرد بسیار وسیع در صنایع آرایشی و بهداشتی است و سالانه ۶۰۰۰ تن از اسانس علف لیمو در جهان تولید می‌شود. جالب است بدانید که گیاه علف لیمو خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. به هنگام مخلوط شدن با فلفل سیاه برای رفع درد قاعدگی و حالت تهوع مفید و نافع می باشد.

خواص و فواید علف لیمو

بهتر است بدانید که  چای این گیاه ادرارآور است.در واقع روغن علف لیمو التهاب را کاهش می‌دهد و فرد را از درد عضلات، دندان، مفصل و سردرد محافظت می‌نماید.

خواص و فواید علف لیمو

لازم به ذکر است که  این گیاه تصفیه کننده کبد، کلیه، لوله گوارش، مثانه و لوزالمعده است. در واقع علاوه بر آن، در کاهش میزان اسید اوریک، کلسترول و چربی‌های اضافه نیز موثرو نافع است.
بدنیست بدانید که گیاه علف لیمو خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. به هنگام مخلوط شدن با فلفل سیاه برای رفع درد قاعدگی و حالت تهوع مفید و نافع  است.

خواص و فواید علف لیمو

بهتر است بدانید که  این گیاه تصفیه کننده کبد، کلیه، لوله گوارش، مثانه و لوزالمعده است. علاوه بر آن، در کاهش میزان اسید اوریک، کلسترول و چربی های اضافه نیز موثرو مفیداست.

خواص و فواید علف لیمو

در واقع مصرف این گیاه هاضمه، گردش خون و ترشح شیر را تحریک می کند.
البته روغن طبیعی این گیاه، برای تقویت و بهبود عملکرد سیستم عصبی مفید است و در درمان اختلالات عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و سرگیجه نیز موثرو نافع است.

منبع : fa.wikipedia.org

منبع : hidoctor.ir

علف لیمو

  • عباس زادعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی