زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

زادعلیم

دلیل آبسه دهان

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ق.ظ

دلیل آبسه دهان

علت دقیق آفت دهان هنوز شناخته نشده است، اما روشن است که بسیاری از عوامل می توانند باعث ناراحتی شوند. انفجار لب ها یا روده ها از داخل، آلرژی غذایی (مواد غذایی تند، اسیدی یا گلوتن)، تمیز کردن بیش از حد دندانها، آسیب به درمان دهان و دندان، استفاده از خمیر دندان یا دهانشویه حاوی لوریل سولفات سدیم، استرس، تغییرات هورمونی یا حضور باکتری های هلیکوباکتر پیلوری (همان باکتری که باعث زخم های پپتیک می شود) می شود که می تواند باعث آسیب های دهانی شود. از سوی دیگر اعتقاد بر این است که ویتامین B، روی، فولات (اسید فولیک) و کمبود آهن میتواند در ایجاد زخم خوراکی نقش داشته باشد.
درمان آبسه دهان و دندان

بستنی تازه را در دهان خود قرار دهید و آن را با دندان هایتان بشویید. سیر را تا زمانی که درد آرام باشد ری کنید. سپس شما می توانید دهان خود را تخلیه کنید. برای برداشتن بوی سیر، یک قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب آشامیدنی اضافه کنید و از آن جدا کنید. دهان خود را با این محلول شستشو دهید. این را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید. مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به پیشگیری از بارداری خوراکی که چهار بار در روز از سرنگ استفاده می کنند درد کمتری دارند. تقریبا بین 50 تا 75 درصد از این افراد علائم همان روز در همان روز مشاهده شد و تقریبا در سه روز آینده تکمیل شد. برای تهیه دهانشویه، نصف قاشق چای خوری عصاره فلفل شیرین را با یک فنجان گرم آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را 4 بار در روز شستشو دهید. خوردن یک تا دو میلی گرم قرص شیرین کننده در روز باعث کاهش درد می شود. از چای ساخته شده از شیرینی موجود در بازار استفاده کنید. یک فنجان نوشیدنی های شیرین را برای ده دقیقه در دهان بگذارید، مطمئنا نتیجه مثبت خواهید گرفت.
برای درمان آبسه دهان

سیب ها و سرکه آب گرم را مخلوط کرده و آن را به عنوان یک دهانشویه برای ناپدید شدن بیماری های دهان استفاده کنید. سرکه اپل حاوی اسید استیک است که می تواند باکتری های خطرناک و بد را بکاهد، در حالی که افزایش رشد باکتری های خوب و سالم را افزایش می دهد. این دهان شستشو به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی به راحتی در دسترس است، می تواند برای آفات دهان بسیار مفید باشد. نگران نباشید، اگرچه نام آب اکسیژنه شده و استفاده از آن در محیط شفاهی ممکن است شما را هدر دهد، اما اگر آب و آب را با هم مخلوط کنید و از شیاف استفاده کنید، این محلول در دهان بسیار مفید است. اگر 4/4 فنجان آلوئه ورا، 1/4 فنجان آب، 1 قاشق چای خوری آب نمک و نمک را مخلوط کنید، راه حل که شما دریافت می کنید دهانشویه قوی تر برای بهبود قرص خوراکی است. مراقب باشید تا یک ساعت پس از استفاده از این محلول برای خوردن یا نوشیدن ننوشید تا نتایج بهتر و مشکلی نداشته باشید.
علت آبسه دهانی چیست؟

آفت دهانی یک آسیب سطحی، کوچک و خوش خیم است که معمولا توسط بافت نرم در داخل دهان یا لب ها، زیر زبان و در غشای لثه ایجاد می شود. دهان دهان گلو درد نامیده می شود. اغلب اندازه این نوع زخم یک سانتی متر نیست. دهان دهان معمولا گرد و یا بیضی شکل، سفید یا زرد و قرمز مایل به قرمز است. ممکن است قبل از اینکه دچار ضایعات دهانی شوید، احساس سوزش یا خارش دارید. از سوی دیگر، باید بدانید که پتوز دهانی در دهان نیست و بر خلاف بولدر های ناشی از تب شدید در دهان یا زخم های معمولی مانند هرپس، مسری نیست. با این حال، این نوع زخم می تواند بسیار دردناک باشد یا بویژه در هنگام خوردن یا صحبت کردن.

  • عباس زادعلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی