خواص خوردن خاکشیر با آب جوش برای درمان اسهال و جوش

خواص خوردن خاکشیر با آب جوش برای درمان اسهال و جوش در سایت جسارت

خاکشیر با آب جوش,خواص خاکشیر با آب داغ,خوردن خاکشیر با آب جوش,خاکشیر با آب گرم,خاکشیر با آب گرم یا سرد,خاکشیر با آب گرم,خواص خاکشیر با آب گرم,خاصیت خاکشیر با آب گرم,خاکشیر با اب گرم برای یبوست,فواید خاکشیر با آب گرم,خواص خاکشیر با آب سرد و گرم

خاکشیر با آب جوش , خاکشیر با آب داغ , خواص خاکشیر با آب جوش , خواص خاکشیر با آب داغ

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خوردن خاکشیر با آب جوش برای درمان اسهال و جوش می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

خاکشیر با آب جوش

1) خاکشیر در نقش یک ملین:  حجمی از آن را (یک دو الی سه قاشق غذاخوری) با آب جوش مخلوط می کنیم. در این حالت خاکشیر لینت بیشتری پیدا کرده و به عنوان دارویی ضد سودا و ضد بلغم عمل می کند.  2) خاکشیر در نقش یک ضد کاهنده قند خون:  خاکشیر را به مدت 15 دقیقه با آب می جوشانیم و چون یک نوشیدنی تلخ حاصل می شود، برای رفع تلخی آن با مقداری نبات آن را می جوشانیم. در این حالت، خاکشیر کیفیتی پیدا می کند که برای بیماری های عفونی معده و دستگاه گوارش (بخصوص درمان هلیکوباکتر پیلوری) یک ضد عفونی کننده قوی است، هم چنین این حالت، تقویت کننده معده هم محسوب می شود.درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

خاکشیر با آب داغ

  3) خاکشیر در نقش بهترین منضج (= داروهای پزنده):  صفرا و دفع کننده و کاهنده حرارت کبد- خاکشیر با سکنجبین (مخلوط با آب سرد): در این حالت از قبل خاکشیر را می شوییم و سپس به ترکیب سکنجبین و آب سرد اضافه می کنیم. کیفیت خاکشیر در این حالت دفع کنندگی عالی صفرای کبد است. (خاکشیر 2- 3 قاشق غذاخوری و سکنجبین 3- 4 قاشق غذاخوری با آب سرد)  – خاکشیر با شربت آبلیمو (با کمی شکر شیرین شده): داروی ضد صفرا  – خاکشیر با آب هندوانه: ضد صفرای عالی  اگه به زمان های قدیم برگردید یادتون میاد که شربت تابستون مادربزرگ های مهربون ما خاکشیر یخ مال بود که حسابی تو هوای گرم تابستون می چسبید. جناب دکتر در این مورد مطلب، خیلی جالب توضیح دادند…  خاکشیر یخ مال در آب سرد به دلیل اینکه کیفیت قابض پیدا می کند یک داروی ضد اسهال است و همچنین از بیماری های عفونی تابستان پیشگیری می کند و از زمان های قدیم به شربت تابستان معروف بوده است. همچنین خاکشیر در آب جوش به دلیل اینکه لینت را افزایش می دهد یک داروی ضد یبوست می باشد که به شربت زمستان معروف است. افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تأثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود.

خواص خاکشیر با آب جوش

4) خاکشیر در نقش کاهنده قند خون:  خاکشیر را پودر کرده (می کوبیم) با آب جوش یا به صورت کف لمه (= داروی پودر شده را در کف دست ریخته و در گلو می ریزند) استفاده می شود. در این حالت یخ می شود که اگر می خواهیم قند خون را کاهش دهیم نباید آن را شیرین کنیم.  5) خاکشیر در نقش درمان عفونت ها به خصوص عفونت های زنان:  خاکشیر را سوزانده و از دود حاصل از آن به صورت موضعی برای ضد عفونی و همچنین تسکین درد دندان استفاده می کنیم. حتی برای زخم های عفونی نیز می توان از این حالت خاکشیر بهره برد.  6) خاکشیر در نقش درمان اسهال های مزمن و شدید (اسهال های کولیتی یا التهابی):  در این حالت خاکشیر را بو داده و چون کیفیت قابض پیدا می کند برای اسهال شدید عالی است. 

خاکشیر با آب جوش , خاکشیر با آب داغ , خواص خاکشیر با آب جوش , خواص خاکشیر با آب داغ

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می‌توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.

خواص خاکشیر با آب داغ

7) خاکشیر در نقش منضج چهار خلط و پاکسازی قوی کبد:  خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کرده ولی باید برای مزاج های خیلی گرم (= صفرا) با احتیاط مصرف شود! ترکیب خاکشیر با ترنجبین به خصوص در درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد. هم چنین این ترکیب، بهترین نرم کننده مزاج های خشک (صفرا و سودا) می باشد . یعنی رطوبت دهنده به بدن هستند. که البته لازم به یادآوری است که با تجویز پزشک باشد به خصوص برای صفراوی مزاج ها با احتیاط مصرف شود (این ترکیب از دو ماده با طبیعت گرم و تر است و چون کبد را سریع پاکسازی می کند، در غلبه با گرمی یک بیرون ریزی ایجاد می کند که یک بیمار صفراوی نمی تواند این حالت را تحمل کند).  8) خاکشیر در نقش نرم کننده اعضای مختلف از مفاصل و استخوان گرفته تا کلیه (که در اثر خشکی مشکل پیدا کرده است):  خاکشیر مخلوط با شیر محلی تازه که حتماً باید شیر محلی و پر چرب باشد. این ترکیب تأثیری عالی بخصوص در خشکی مفاصل و استخوان که علت بیماری در اثر خشکی است، دارد.برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوستشان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

خوردن خاکشیر با آب جوش

9) خاکشیر در نقش منضج بسیار قوی در بیماری های با مزاج خشک به خصوص صفرا و به خصوص آب پنیر (ماء الجبن)، دارویی ضد سودا و ضد صفراست و مفتح قوی کبد به خصوص بازکننده مسیرهای کبدی به خصوص سودا می باشد.  12) خاکشیر در نقش پاکسازی کلیه:  خاکشیر با عرق خارشتر یا عرق کراتین خون و برطرف کننده دفع پروتئین خون می باشد که باید بصورت ناشتا مصرف شود.

خاکشیر با آب جوش